1.
Cititi cu atentie urmatorul fragment:
„In cele din urma, Tommy si Annika se hotarara sa o convinga pe Pippi sa mearga la scoala. Intr-o dupa amiaza, dupa ce isi facura temele, copiii o vizitara pe prietena lor.
— Nici nu-ti inchipui ce invatatoare draguta avem! incepu siret Tommy. Noua ne place!
— Daca ai sti ce distractiv este la scoala… sublinie si Anikka. Nu stam decat pana la ora doua si ne dau
si vacante din cand in cand: de Craciun, de Paste, de vara.
Pippi se gandi si exclama:
— Nu-i drept! Peste patru luni vine Craciunul si va da vacanta. Mie cine, ce sa-mi dea? Asa nu se mai
poate! De maine merg si eu la scoala.
A doua zi, cand intra in clasa, invatatoarea ii zise cu blandete:
— Bun venit, draga Pippi! Sper ca te vei simti bine aici si sa inveti multe lucruri folositoare.“
(dupa Astrid Lindgren – „Pippi Sosetica“)
2. Completati cu informatii obtinute din text:
a) Titlul textului este ________________________________________________________________________
b) Acest fragment este scris de ________________________________________________________________________
c) Personajele care participa la actiune sunt ________________________________________________________________________
3. Selectati din text:
a) un substantiv comun, numarul singular: _______________________;
b) un substantiv comun, numarul plural: _________________________;
c) doua substantive proprii: _________________________________;
d) un verb, persoana a III-a, numarul singular: _____________________;
e) un pronume personal, persoana I, numarul singular: ________________;
f) un numeral: __________________;
g) un adjectiv: __________________.
4. Alcatuiti doua enunturi in care sa evidentiati sensuri diferite ale cuvantului noua:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
5. Selectati, din textul dat, propozitii potrivit cerintelor:
a) o propozitie exclamativa;
________________________________________________________________________
b) o propozitie interogativa;
________________________________________________________________________
c) o propozitie enuntiativa.
________________________________________________________________________
6. Se da urmatorul enunt:
Copiii au mers in vizita la prietena lor.
a) Transformati enuntul dat in propozitie simpla:
________________________________________________________________________
b) Selectati, din enuntul dat, un substantiv si analizati-l:
________________________________________________________________________
7. Recititi urmatorul fragment selectat:
„A doua zi, cand intra in clasa, invatatoarea ii zise cu blandete:
— Bun venit, draga Pippi! Sper ca te vei simti bine aici si sa inveti multe lucruri folositoare.“
Transformati dialogul dintre invatatoare si Pippi in vorbire indirecta:
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
8. Imaginati-va ca sunteti Tommy. Scrieti un bilet in care s-o anuntati pe Pippi ca ati plecat la scoala si va veti intoarce la ora pranzului.
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
________________________________________________________________________
Rezolvare test evaluare initiala clasa 4 romana
1.Se utilizeaza, pentru citirea si intelegerea textului, diferite tipuri de citire a acestuia (citirea in gand/independenta; citirea selectiva; citirea in lant etc.), punandu-se accent pe utilizarea unei intonatii corecte, sugerate de semnele de punctuatie folosite.
2. Se ia in considerare completarea afirmatiilor cu informatii obtinute din textul citit:
a) „Pippi Sosetica“;
b) Astrid Lingren;
c) Pippi, Tommy, Anikka.
3. Se ia in considerare selectarea corecta a notiunilor specificate, conform cerintelor formulate:
a) scoala/prietena/invatatoare etc.;
b) temele/copiii/vacante etc.;
c) Pippi, Tommy/Anikka, Craciunul;
d) se gandi;
e) mie;
f) patru;
g) draguta.
4. Se ia in considerare formularea corecta a enunturilor pentru evidentierea sensurilor cuvantului „noua“:
Ex. Noua ne-a placut aceasta excursie. (pronume)
Voi imprumuta o noua carte de la biblioteca. (adjectiv)
Din oua au iesit noua puisori. (numeral)
5. Se ia in considerare selectarea corecta a propozitiilor specificate:
a) Noua ne place!
b) Mie cine, ce sa-mi dea?
c) De maine merg si eu la scoala.
6. Se ia in considerare rezolvarea corecta a cerintelor:
a) Copiii au mers.
b) copiii = subiect exprimat prin substantiv comun, numarul plural.
7. Se ia in considerare transformarea corecta a dialogului in vorbire indirecta:
Invatatoarea i-a urat cu blandete bun venit la scoala, apoi si-a exprimat speranta ca Pippi va invata multe lucruri folositoare.
8. Se ia in considerare formularea corecta a biletului:
Draga Pippi,
Am plecat la scoala.
Cursurile vor dura patru ore. Revin acasa in jur de ora 12:30.
Tommy