Îți oferim GRATUIT Raportul special

37 de Fișe de Lucru GRATUITE în format .pdf

pentru grădiniță, clasa pregătitoare și clasele I-IV!

Vei primi și ultimele noutăți din Newsletterul oferit de Portal Învățământ.



Da, sunt de acord ca datele mele personale să fie prelucrate în conformitate cu Regulamentul UE 679/2016

Iarna. Noapte lucie pe o lume ca din povesti: copaci de zahar, camp de cristal, iaz de oglinda. Si-ncuprinsul larg, uriasul policandru al cerului isi aprinde, una cate una, luminile, ca intr-o nemasurata salade dans. Vietuitoarele pustietatii sunt imbatate de farmecul acesta: pasarile zbor ca ziua; lupul poposeste pe labe, in hatisuri, si priveste nemiscat; vulpea sta langa vizuina si nu se-ndura sa mearga la vanat; veverita pleaca creanga langa creanga si hoinareste, ca o desucheata, padurea-ntreaga. Iar iepurele a zbughit-o la jucat. Incet, ascultand, ispitind, a iesit tiptil-tiptil din curatura, si cand a ajuns la marginesi-a vazut intinderea lucie de zapada, a-nceput sa sara de bucurie:

„Poate mai intalnesc un prieten”, isi zise iepurasul.
Si gandul ii raspunse:
„Poate mai intalnesti un prieten…”
Si iar tupai-tupai, iepurele sare vesel:
„Poate dau si peste o prietena.”
Si gandul:
„Poate dai si peste o prietena.”
Si mergand asa, iepurasul cu gandul isi vorbesc:
„Ce lumina, si totusi luna inca nu a rasarit.”
„… Si totusi luna inca nu a rasarit.”
„Dar o sa rasara.”
„… O sa rasara.”

Si cum mergea pe marginea unei valcele, iepurasul se opri o clipa sa se odihneasca. Atunci, de la spate, se ridica, alba si ea, ca de gheata, luna. Stelele palira; padurea, copacii, tufele isi dezbracara deodata umbra. Iar iepurasul impietri de groaza: chiar de langa el, se intinse pe pamant o aratare cu doua coarne grozave. Dupa clipa de spaima, iepurasul se destinse ca o coarda si o zbughi la goana, se pravali in vale, veni de-a dura ca un bulgare, se scula si iar se rostogoli pana jos; apoi o lua de-a dreptul, taind campul. Se opri tocmai in stufaria iazului. Acolo, de-abia sufland, se ghemui cu ochii inchisi… Sa nu-si mai vaza umbra!

imagine cu emoticon

iaz = lac mic, format in albia unui rau, prin adunarea apei intr-o adancitura de teren;
policandru= suport frumos ornamentat cu mai multe brate pentru lumanari sau becuri electrice care se atarna de tavan; lustra; candelabru;
hatis = loc plin de maracini, desis greu de strabatut;
a hoinari= a umbla fara tinta, a cutreiera;
curatura = loc curatat de arbori pentru a putea fi arat si cultivat;
lucie= care rasfrange raze de lumina, lucitoare;
aratare= monstru, stafie, fantoma, inchipuire;
stufarie= loc pe care creste mult stuf.

ilustratie cu emoticon

1.Ordoneaza urmatoarele cuvinte in enunturi logice:

a) luminile, isi aprinde, policandru, uriasul, al cerului
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
b) se opri, clipa, se, odihneasca, sa, iepurasul, o
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
c) grozava, o, pamant, se, aratare, pe, intindea
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Incercuieste varianta corecta de raspuns:

  • Textul lecturii „Fricosul” este scris de:

a) Ion Creanga b) Mihai Eminescu c) Emil Girleanu d) Ioan Slavici

  • Personajul principal al lecturii este:

a) un arici b) o veverita c) luna d) un iepuras

  • Actiunea se petrece:

a) intr-o noapte de iarna b) intr-o noapte de toamna c) primavara d) vara

  • Iepurasul s-a speriat foarte tare:

a) de lumina stelelor b) de zapada c) de vulpe d) de umbra sa

3. Subliniaza verbele din textul urmator:

Luminile cerului s-au aprins una cate una. Luna, alba ca de gheata, lumineaza peste iazul inghetat.Iepurasul o zbugheste pe marginea unei valcele. S-a oprit o clipa. In spatele lui se ridica amenintatoareo aratare cu doua coarne grozave.

4. Formuleaza enunturi cu ajutorul verbelor selectate la exercitiul anterior:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

5. Uneste cuvintele cu sens asemanator:

6. Completeaza urmatoarele proverbe:

Nu stii de unde ……………………. iepurele.

Cine alearga dupa ……………………………………. nu prinde …………………………

Iepurele se teme si de ………………………………………………………………………

Fisa de lucru prezentata este extrasa din lucrarea Fise de lectura – Literatura pentru copii – clasa a III-a

Comandati cartea de AICI pentru juniorul dvs. din clasa a II-a.

ilustratie emoticon si text

1.Cine este autorul textului „Fricosul”?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Unde si cand are loc intamplarea prezentata?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

3. Ce fac vietuitoarele pustietatii?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

4. Cu cine sta de vorba iepurasul?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

5. De cine s-a speriat iepurasul?
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

Puteti descarca Fise de lectura – Literatura pentru copii – clasa a III-a in format PDF de mai jos: