Scrierea imaginativa ajuta la dezvoltarea gandirii creative si exprimarea personala, iar testele au rolul de a evalua aceste abilitati ale elevilor, punandu-i in fata unor situatii inedite care le solicita imaginatia, coerenta narativa si capacitatea de a construi un text original pornind de la stimuli vizuali sau verbali.
Scrierea dupa un sir de ilustratii este o metoda care imbina imaginatia cu structura narativa si ii provoaca pe elevi sa transforme imagini aparent simple intr-o poveste coerenta, expresiva si originala. Acest tip de proba stimuleaza nu doar creativitatea, ci si capacitatea de organizare logica a ideilor, coerenta textului, exprimarea emotiilor si utilizarea adecvata a limbajului. In acest articol vom prezenta un model de test de scriere imaginativa dupa un sir de ilustratii pentru evaluarea elevilor de clasa a II-a.
Test – Scrierea imaginativa dupa imagini
Observa cu atentie imaginile si potriveste-le cu textul potrivit:

Este vara. Soarele trimite spre pamant razele sale puternice. Un mic fluturas zboara spre poiana inflorita. Caldura l-a obosit si isi doreste putina umbra, ca sa se poata odihni. Epuizat, fluturasul ridica ochii spre cer si vede un norisor.
– Norisorule, spune flututasul, ma pot adaposti la umbra ta?
Norul nici nu a apucat sa raspunda, ca o adiere de vant l-a si dus departe. Ce dezamagit era fluturasul! S-a asezat pe pamant, la marginea unui drum. Deodata, deasupra sa, se auzi o voce subtirica:
– Daca vrei, te poti odihni la umbra petalelor mele.
Fluturasul a privit in sus, foarte uimit, si vazu o frumoasa floricica crescuta la marginea drumului.
De atunci, cei doi devenira cei mai buni prieteni.

Nadia si Mirela s-au intalnit in fata blocului. Desi este o zi placuta de primavara, Nadia observa hainele Mirelei si exclama uimita:
– Nu crezi ca te-ai imbracat cu haine prea groase, Mirela?
– Nu! spune Mirela. Astazi sunt anuntate ploi, asa ca hainele ma vor proteja.
Nadia nu a mai spus nimic si cele doua fete au plecat la plimbare. Deodata, picaturi reci au inceput sa cada din cerul acoperit de nori. Nadia a scos umbrela si a deschis-o. Abia atunci a inteles Mirela ca hainele groase nu-i erau de prea mare ajutor…

A sosit iarna. Norii cern zapada marunta si deasa. Alina si Robert sunt nerabdatori sa se bucure de acest anotimp minu nat.
Ei au iesit in curte. Acolo au construit un om de zapada. I-au pus ochi si gura din carbuni, nas din morcov, o palarie si fular.
Ce fericiti sunt!
1. Noteaza replicile potrivite pentru personajele din imaginea de mai jos:

2. Alege din cele trei texte pe cel potrivit titlului „Omul de zapada” si transcrie acest text pe spatiul de mai jos:
Fisa de lucru prezentata este extrasa din lucrarea Pregatire pentru Evaluarea Nationala clasa a II-a – proba scrisa
3. Observa cu atentie imaginea si alcatuieste un text din 5-7 enunturi:

Descarca in format PDF Testul Scrierea imaginativa dupa un sir de ilustratii:
Scrierea imaginativa dupa benzi desenate
Citeste cu atentie textul urmator:
Este o zi calduroasa de vara. In livada marul varatic a dat in parg. Crengile semete, pline de rod gustos, se inalta mandre spre cer.
O adiere blanda de vant se strecoara printre ramuri. Frunzele tremura de infiorarea racoroasa. Crengile se leagana usor si un mar copt, zemos, cade cu zgomot pe pamant. „Poc!” se aude si din coaja aurie rasare un viermisor. S-a speriat, probabil, de lovitura. Nestiutor, micuta vietate se zbate sa-si faca loc afara din cuibul zemos in care se adapostise. Decizia sa nu a fost prea inteleapta. O pasare agera si vigilenta se apropie si… „Hat!” il apuca cu ciocul. Apoi, fericita, porneste in zbor spre cuibul sau. O asteapta doi puisori flamanzi care trebuie hraniti.
1. Noteaza imaginile in ordinea desfasurarii evenimentelor, apoi coloreaza imaginile:

2. Observa cu atentie imaginea de mai jos si completeaza enunturile cu ajutorul cuvintelor date:

A sosit anotimpul____________. Soarele___________încălzește____________.
Pe camp, iarba este ____________ si florile ____________. Fluturii ____________
zboara veseli.
(bland, verde, primavara, pamantul, multicolori, au inflorit)
Citeste si: Compuneri de nota 10 pentru clasa a III-a [MODELE de teste]
3. Urmareste cu atentie actiunea prezentata in benzile desenate si completeaza, pe pagina urmatoare, textul cu informatii potrivite:

Era o zi frumoasa. Un fluturas micut, delicat si colorat se simtea foarte trist. El a pornit in zbor prin dumbrava spunand:
– ____________________________.
Tot zburand el asa, cu sufletul greu de intristare, iata ca in calea sa a aparut, pe ramura unui copac inverzit, o pasare mica, blanda, de culoare cenusie. Fluturasul s-a apropiat timid de ea si i-a spus:
– _______________________________.
Pasarea l-a privit cu mare atentie, apoi a spus:
– ________________________________.
Fluturasul a plecat mai departe si a ajuns la marginea unui lac. Acolo s-a intalnit cu o broscuta. S-a apropiat de ea si i-a spus:
– ________________________________.
Broscuta l-a privit pe fluturas, apoi i-a raspuns:
– ________________________________.
Fluturasul a plecat. In calea sa a aparut o floare colorata in toate culorile curcubeului.
– ________________________________ a intrebat-o fluturasul.
Floarea s-a intors catre fluturas si i-a spus:
– __________________________________________.
De atunci cei doi au devenit cei mai buni prieteni.
Invata cum sa compui: bilete, felicitari, afise, etichete, invitatii… si multe altele!
Comanda ACUM Pregatire pentru Evaluarea Nationala clasa a II-a – proba scrisa