Îți oferim GRATUIT Raportul special

37 de Fișe de Lucru GRATUITE în format .pdf

pentru grădiniță, clasa pregătitoare și clasele I-IV!

Vei primi și REDUCERE 15% la Culegeri si Teste
+ ultimele noutăți din Newsletterul Portal Învățământ.



Da, sunt de acord ca datele mele personale să fie prelucrate în conformitate cu Regulamentul UE 679/2016

Citește cu atenție, textul dat și rezolvă cerințele de mai jos:

,,De la o vreme, ursoaica a inceput sa arate semne de neliniste. Se ridica si se ducea pana
la gura pesterii, sa priveasca intr-o singura parte. Venea indarat. Mai lasa sa treaca un timp si
pleca iarasi.
Puiul se tinea dupa dansa, ca un catelus. Abia mai tarziu a inteles ce astepta. La marginea
cerului, intunericul a prins a se inalbastri, in partea unde se uita mereu, ursoaica. Intai numai
o noapte mai putin neagra. Numai o geana albastruie. Mai apoi, vreme de doua somnuri si
patru mancari, albastrul a inceput a se inrosi. Si iarasi, dupa un timp, dupa alte doua somnuri
si dupa patru mancari, s-a ivit o dunga rosie. Dunga s-a lungit, s-a latit, s-a inaltat…si, dupa
inca un somn, puiul a vazut, cu mirare si cu un fel de spaima, o roata rosie, de foc.
A inceput sa urle intr-acolo.
Dar lumina aceasta nu-i mai stia de frica. Nu s-a stins. Dimpotriva, s-a inaltat pe cer si
toate intinderile de gheata au inceput sa scanteieze, incat pe pui il dureau ochii si nu mai
putea sa priveasca. Numai dupa multa vreme, s-a deprins si a cutezat sa se uite intr-acolo,
fara a mai mormai..
Asa a vazut el intaia oara, soarele si ziua.”

(Cezar Petrescu, „Fram, ursul polar“)

Fisa de lucru prezentata este extrasa din lucrarea Teste distractive de Limba romana si Matematica pentru clasa a II-a.

Comandati-le de AICI pentru juniorul din familia dvs. sau copiii dvs. din clasa a II-a.

1. Gaseste cuvinte cu sens asemantor, pentru urmatoarele cuvinte:

spaima ………………………………………….
sa urle ………………………………………….
vreme ………………………………………….

2. Scrie cuvinte cu sens opus, pentru urmatoarele cuvinte:

tarziu ………………………………………….
neagra ………………………………………….
lumina ………………………………………….

3. Alcatuieste doua enunturi in care cuvantul rosie, sa aiba sensuri diferite.


4. Completeaza enuntul, cu informatii din textul dat:

Titlul textului este: ……………………………………………………………………………………………………………..

5. Bifeaza varianta/variantele corecta/corecte:

a) Autorul textului este

b) Personajele care participa la actiune, sunt

6. Raspunde, in scris, la intrebari:

a) Ce a vazut ursuletul, pentru prima oara?

b) De ce era nelinistita ursoaica?

7. Imagineaza-ti ca te intalnesti cu ursuletul! Scrie un text de maximum zece enunturi, in care ii povestesti o zi insorita, din viata ta. Da un titlu potrivit textului!

Fisa de lucru prezentata este extrasa din lucrarea Teste distractive de Limba romana si Matematica pentru clasa a II-a.

Comandati-le de AICI pentru juniorul din familia dvs. sau copiii dvs. din clasa a II-a.

Rezolvare fisa de lucru romana clasa 2

1.

spaima – frica
sa urle – sa tipe, sa strige
vreme – timp

2.

tarziu – devreme
neagra – alba
lumina – intuneric

3. Mama a primit o floare rosie.

Am pus si o rosie la salata.

4. Titlul textului este Fram, ursul polar.

5. a) Autorul textului este Cezar Petrescu.
b) Personajele care participa la actiune, sunt:

  • mama
  • ursuletul

6. Ce a vazut ursuletul, pentru prima oara? >> Ursuletul a vazut, pentru prima oara, ziua si rasaritul soarelui.
De ce era nelinistita ursoaica? >> Ursoaica era ingrijorata, pentru ca ziua parea sa nu mai vina, iar ea astepta rasaritul soarelui.

Fisa de lucru prezentata este extrasa din lucrarea Teste distractive de Limba romana si Matematica pentru clasa a II-a.

Comandati-le de AICI pentru juniorul din familia dvs. sau copiii dvs. din clasa a II-a.
sunt aici